Ako nezabiť ducha Vianoc!

Ahojte.

Tak konečne to začalo! Šialenstvo v obchodoch je v plnom prúde, z každej strany sa na nás valia zľavy, akcie, Vianočná výzdoba a hlavne masa ľudí, ktorí už začali zháňať Vianočné darčeky. Určite viete, že ja si na Vianoce veľmi potrpím. Milujem atmosféru Vianoc, vôňu koláčikov, koledy a pocit, že aspoň niekoľko dní v roku sú ľudia k sebe o niečo milší. Zdá sa mi ako keby sa v nich niečo s príchodom Vianoc zlomilo a o tom tieto sviatky sú. V tom čase je všade navôkol prítomný aj "duch Vianoc". Niektorí si to možno neuvedomujú ale svojim správaním, ho zabíjajú a kazia radosť aj ostatným. Takéto správanie mi vie dosť pokaziť radosť z prichádzajúcich sviatkov, preto Vás chcem varovať aby ste aj Vy nespravili podobnú chybu.


Darčeky sa dávajú zásadne na Štedrý deň alebo až po ňom. Nech vám ani nenapadne darovať niekomu darček o niečo skôr! Kazíte tým radosť a atmosféru rozbaľovania darčekov. To isté sa týka aj detí! Ak im darčeky darujete o niečo skôr úplne v nich zabijete ilúziu o tom, že Ježiško nosí darčeky. Možno sa Vám to teraz bude zdať zvláštne, že aký blázon by daroval dieťaťu darček pred Štedrým dňom, no aj to som už zažila. Poviem vám, dieťa v ten deň stratilo všetky ilúzie o tom, že Ježiško počuje čo si všetky deti želajú, vlezie dnu oknom a nechá pod stromčekom hŕbu darčekov. Keď sa ho teraz spýtate či Ježiško nosí darčeky odpovie Vám, nie. O to viac je to smutnejšie, keď ho o tieto ilúzie pripraví vlastný rodič.
Peniaze sa na Vianoce nedávajú! Viem, každého to láka dať niekomu pod stromček peniaze a nech si kúpi čo chce. Je to jednoduchšie ako si lámať hlavu s tým čo komu darovať na Vianoce, no vo výsledku to nemá žiadny efekt. Myslím si, že málokto sa poteší peniazom tak, ako by sa tešil aj z tej najväčšej hlúposti na svete. Moja reakcia na peniaze pod stromčekom je asi takáto: "Hm 20 €, ďakujem." Neviem čo mám viac na to povedať. Navyše ak sa vás niekto opýta čo ste dostali na Vianoce odpoviete 100 €? Zdá sa mi to naozaj zvláštne a peniaze ako darček nepovažujem (aj keď si za nich po čase kúpim to čo chcem, nikdy to nebude ten pocit ako keby som si niečo rozbalila pod Vianočným stromčekom.). Myslím si, že ľudia sú iba príliš leniví opýtať sa druhého čo by si prial na Vianoce a aj preto už dnešné Vianoce nie sú také ako boli kedysi. Znova sa ale vrátim k tým deťom (keď už mám také bohaté skúsenosti). Darovať deťom peniaze pred Vianocami navyše s komentárom: "Tu máš kúp si niečo." Je to najhoršie čo môžete kedy urobiť. Pokazíte im tým ilúzie o Vianociach ešte viac ako keby ste im darovali vyššie spomínané darčeky pred Štedrým dňom.

Nefrflite, že nejdete na Vianočné trhy iba preto, lebo je tam veľa ľudí a čo tam budete robiť. Sú to len vaše výhovorky a skrývate to, že sa vám v skutočnosti vôbec nechce. Nejaká tá hodinka Vás predsa nezabije. Vypijete si teplý punč či medovinu, načerpáte "ducha Vianoc" a uvidíte, že sa vám už Vianočný zhon nebude zdať až taký hrozný a nakupovanie darčekov či rôznych dobrôt si užijete s dobrou náladou.

Nech už je Váš postoj k Vianociam akýkoľvek, nezabúdajte na ľudí, ktorých máte okolo seba. Nepotrebujú drahé dary, nemusíte dokazovať koľko máte peňazí a dokonca Vianoce nie sú ani o počte darčekov (ak si niekto potrpí na počte darčekov, tak je mi ho úprimne ľúto)! Niekedy ich stačí iba objať, povedať im,že vám na nich záleží a čo pre Vás znamenajú.

Pekný advent Vám praje Janie♥.

CONVERSATION

2 komentárov:

  1. Ja dostavam peniaze ale tiez to pre mna nie je idealne lenze je to vzdy lepsie ako zbytocny darcek, ale dostavam ich len od rodicov :}

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vianoce nepatria medzi sviatky, ktoré sú pre mňa tými najlepšími, ale prežívam ich ako tak . Peniaze na vianoce dostávam, taktiež len od rodičov a brata, ktorý mi radšej dajú peniaze ako by mali kúpiť niečo z čoho sa nepoteším alebo nevyužijem. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top