Nočná mora menom hromadná doprava

Ahojte.

Každý z nás má určite niečo, čo neznáša. Či už je to špenátový prívarok, hmyz alebo v mojom prípade aj cesta hromadnou dopravou, ktorá patrí k môjmu každodennému školskému životu. Určite poznáte tú situáciu, keď si nemôžete vyberať, či vás niekto odvezie autom alebo pôjdete hromadnou dopravou. Myslím, že len veľmi malá časť ľudí by sa rozhodla pre cestu autobusom alebo vlakom. Ak ste rovnaký typ človeka ako ja a máte radi trošku súkromia, menej hluku a viac kultivovanosti, cesta dopravným prostriedkom, kde je naraz veľa ľudí nebude nič pre vás. Priznám sa, že keď som cestovala autobusom len niekoľkokrát do mesiaca, nevadilo mi to, no po dvoch rokoch každodenného cestovania som z toho mierne otrávená. 



To je naozaj až tak veľa chcieť od niekoho aby sa choval normálne a nie ako vypustený zo zoologickej záhrady? Na to, že  vo svete už nie je žiadna slušnosť som si zvykla a snažím sa to nevšímať, no aj tak ma strašne vytáča, keď stojím pred dverami autobusu celú večnosť a nejaký "gentleman" sa pchá predo mňa namiesto toho, aby ma pustil prvú. Naozaj chcem až tak veľa? 
Niekedy ma trošku štve, že dnešný dospelý ľudia hádžu nás - mladých do jedného vreca. Nie som ten typ, ktorý by stále potreboval držať v ruke mobil, no aj tak mi niekedy ľudia vynadajú, že sa neviem posunúť alebo postaviť, keď vidím staršieho človeka, no do mobilu pozerať viem. Chápem, že starší ľudia sú už alergickí na našu generáciu a mobily v rukách, no nemali by hádzať všetkých do jedného vreca. Som síce mladšia, no nezaslúžim si potupovanie a vykrikovanie na celý autobus. Na správanie starých rodičov mám tiež svoj názor. Keď vidím k akej drzosti vychovávajú svoje vnúčatá, je mi na zaplakanie a potom čakajú, že im niekto uvoľní miesto v autobuse. Musíme sa pozrieť na to ako sa správame a až potom súdiť iných a vykrikovať na celý autobus, že nepoznáme žiadnu slušnosť. 
Po dlhom hlučnom dni v práci alebo v škole určite nikto nepotrebuje počúvať krik aj v autobuse. Chápem, ľudia sa zväčša medzi sebou rozprávajú, no prečo vrieskajú na celý autobus? Nikto nepotrebuje počuť ich posmešné komentáre alebo prenikavý smiech. Určite sa všade takýchto pár typov nájde. 
Zvykla som si, že ľudia sú takí, akí sú a každým rokom to ide ešte viac dole kopcom. Nezmeníme to, ak nebudeme chcieť všetci, pretože jedna lastovička leto nerobí. Už dlho som nevidela človeka s láskavosťou v duši a úprimným úsmevom. Vlastne, teraz možno trošku klamem, pred niekoľkými dňami som stretla čašníka z ktorého sršala pozitívna energia a pri pohľade na neho som sa vždy musela podvedome usmievať.  Možno to nakoniec s dnešným svetom nie je až také zlé, ako som si myslela 😊.

Aký je váš názor na hromadnú dopravu? Je to pri cestovaní vlakom v niečom podobné? 

Janie.

CONVERSATION

5 komentárov:

  1. Cestujem iba MHD, pretože nemám vodičák a popravde, je to asi všade rovnaké. Neviem prečo sú ľudia stále takí nervózni a ukričaní. Je mi jedno či je človek mladý, alebo starý, ide mi o to, ako sa niekto správa. Súhlasím, tí starší sú poväčšine nepríjemnejší. Posadia decko na stoličku, stoja nad ním a presne nadávajú, aká je tá mládež nevychovaná. Lebo ich tak sami naučili...
    Ja to obvykle riešim tak, že si dám na uši MP3, postavím sa kdesi uprostred a nič neriešim. Alebo, ak si sadnem tak si otvorím knihu a čítam. Naozaj nemám chuť počúvať ako ľudia po sebe štekajú.
    Párkrát sa mi stalo, že som štuchla do nejakého dieťaťa či puberťáka, ale keď ani na tretíkrát po slušnom poprosení, aby prestal obrovským batohom trieskať do môjho dieťaťa na hrudi nebol ochotný, tak som ho jednoducho odsotila bez slova. Výchova nevýchova, dieťa si udierať nenechám. Ale verím, že je to nepríjemné, keď sa na teba niekto bezvôvodne vyrúti, a sama to nemám rada. A je mi ľúto, keď si niekto svoje komplexy a frustrácie rieši na iných. Môžem byť nadrbaná ako chcem, ale nevyvŕšam sa na niekom, kto za to nemôže. Radšej si idem zabehať---
    Snáď sa ti to už viac nestane.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Potkat pozitivně naladěného člověka v dnešní době je jako balzám na duši. Hromadnou dopravou sice už moc necestuji, ale vím, o čem píšeš.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vlaky sú pokojnejšie, no ja cestujem na dlhé vzdialenosti. Tam si každý hľadí svojho a hej, mobily sú častým spoločníkom, no nielen mladých ľudí. MHD v Bratislave, ktorú využívam denno denne tak tá je taká ako píšeš. Strašne sa mi nepáči drzosť niektorých ľudí, ich slovník, trepanie sa jeden cez druhého. Aj tí vodiči často jazdia ako s kilom zemiakov, brzdia ako o život. Je to boj o prežitie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Myslím si, že máš úplnú pravdu niektorí starší ľudia niekedy vedia byť dosť nepríjemný a pritom sa zabudli pozrieť aj na seba. Ale to už nestihnú pretože hneď sme my mladší zlí, že ich nevieme pustiť pred seba alebo sadnúť si vtedy o nás už začnú rozprávať že sme nevychovaný a nemám úctu k starším, ale niekedy to preháňajú aj oni, niekedy to čo rozoberajú s niekym iným v hromadnej doprave by si mohli iba pomyslieť alebo povedať si to potichu a nie rozoberať to na celý autobus tomu dotyčnému to nemusí byť príjemné keď je autobus plný ľudí a každý to počúva.
    Veľmi pekný príspevok. :)

    taniamitro.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nemám ráda hromadnou dopravu, ale bohužel se bez ní v Hradci neobejdu, vždy mě tam naštvou důchodci - sedíš, je to špatně - stojíš, taky špatně ... nikdy neví co chtějí a furt si stežují :D ale někdy tam potkám i v pohodě lidi, kteří se usmějí, ale to je málokdy :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top