Mučiareň zvaná Betta Kit

Ahojte.

Tento článok je o niečom na čo nie som hrdá a popravde som trošku rozhorčená z toho, že niečo také v obchodoch vôbec predávajú. Chcela by som vám podať osobné skúsenosti s používaním tohto akvária. Ak uvažujete o kúpe akvária kde budete chovať len jednu rybičku všetko dôkladne pred kúpou zvážte. Pravdu povediac, aj ja som do toho išla s horúcou hlavou a nedopadlo to najlepšie. Chcela som mať doma zvieratko, no niečo čomu sa treba pravidelne venovať neprichádzalo do úvahy, keďže som veľmi zaneprázdnená. Vydedukovala som, že rybička by bola najlepším riešením, je tichá, nenáročná a nezaberá veľa času.



Po príchode do predajne som sa rozhodovala medzi 10 litrovým a 2 litrovým akváriom. Vedela som, že chcem menšie akvárium, dokonca som čítala rôzne zlé názory na 2 litrové akvárium, no cena, prevedenie, dizajn a názor predavačky ma presvedčil aby som si túto mučiareň kúpila.  Prvé týždne vyzerala byť šťastná a ja taktiež, no ako prišlo ochladenie, rybka začala meniť farbu, zadná plutva sa jej začala rozpadávať a ja som vedela, že niečo nie je v poriadku. Keď som pozrela teplotu vody bola chladná ako ľad. Dočítala som sa, že táto choroba sa lieči zvýšenou teplotou vody a častejším čistením. Tak som hneď utekala do nemenovaného obchodu po radu ako zohriať vodu v akváriu. Predavačkin názor  ma dosť zarazil. Vraj bojovnici ohrievač netreba. Stačí jej voda izbovej teploty, a keď som jej povedala čo mám za problém iba ma odbila s tým, že je to choroba. Nič viac som sa ohľadom toho nedozvedela. Z obchodu som vybehla celá rozhorčená. To, že je v izbe 23 °C neznamená, že aj voda má takú istú teplotu! Skúste ísť von v tenkom tričku a ostaňte tam 24 hodín a uvidíte ako sa asi cíti rybička v ľadovej vode. Iba pretože je to malý tichý tvor, ktorý počas svojho života nenadviaže bližší vzťah s človekom ho musíme týrať? Podľa mňa je to nanajvýš úbohé! Nehovoriac o tom, že rybička sa v takomto malom priestore nemôže ani pohnúť. Tiež som na začiatku neverila tým rečiam, že toto akvárium nie je vhodné pre ryby, no teraz už viem, že mali pravdu. Čo z toho, že vyzerá esteticky keď rybička sa v tom trápi? Problém som sa rozhodla riešiť sama, a tak každý deň mením 1/3 vody za novú, teplú a akvárium dávam aspoň na niekoľko hodín pod lampu. Síce vodu neohreje, no aj niečo je lepšie ako nič. Čuduj sa svete, už po niekoľkých dňoch pozorujem zlepšovanie. Rybička je živšia a plutva sa krásne zaceľuje. Stojím si za názorom, že aj ryba je živý tvor a zaslúži si žiť dlhšie ako mesiac! Urči plánujem kúpu nového väčšieho akvária s filtráciou, okysličovačom, ohrievačom vody a už nikdy sa nedám nahovoriť na podobné somariny, ktoré chcú len od ľudí vyžmýkať peniaze.

Aký je Váš názor? Má niekto skúsenosti s chovom bojovníc v tomto akváriu?

CONVERSATION

5 komentárov:

  1. Taky jsem o rybičce přemýšlela, ale vzhledem k tomu že si nemohu dovolit velké akvárko jsem to vzdala, protože v malém tu rybičku trápit nechci.. a to k těm prodavačkam jako bez komentáře.. to znám moc dobře je to hrůza :/ Mě vždycky hrozně fascinovalo jak Betty prodavali a hlavně chovali u nas v takove te krabičce, v které si běžně kupuješ vážený salát v supermarketu... jako děs.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S rybičkami zkušenost vůbec žádnou nemám, ale určitě bych ji koupila větší akvárium se všemi potřebnými věcmi. Nemám ráda takové prodavačky, co nutí ke koupi jen proto aby si vydělali a neberou ohled na živé tvory. Do tohoto akvárka bych asi ani křečka nedala. I když já každé své zvířátko vždy hodně rozmazluji. :-))
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je super, ze si rybke pomohla, ale ja.aj tak zastavam nazor, ze rybky trpia v takomto.akvariu a vobec by nemali by ako domace zvieratka, ale.viem, ze kazdy to tak neberie, no aspon, ze si ju zachranila.od.tej strasnej predavacky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. My máme doma 300 litrové akvárium o ktoré sa síce ja nestarám, ale už som si na tie rybky zvykla. To, ako sa zachovala tá predavačka bolo naozaj úbohé a neľudské akoby rybka nebola živý tvor. Absolútne takých ľudí nechápem.

    www.thefashiontwiins.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Je super, že ti život rybičky není lhostejný, každý si k tomu musíme dojít sami.. Jen kup rybičce určitě co nejdřív větší akvárium.

    BLOND SITE

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top