5 dní bez cukru a moje pocity

Ahojte.

Čas veľmi rýchlo letí, ani sa nestihnem spamätať a je tu už nový týždeň. V poslednom čase som na blog ani nemyslela, keďže som toho mala veľa, no minulý týždeň som podstúpila menšiu diétu, ktorá sa týka cukru. Áno, proste som si jedného krásneho dňa povedala, že skúsim žiť aj bez neho. Na internete som si našla mnoho dôvodov, prečo vylúčiť cukor zo svojej stravy (samozrejme, internet vždy ukazuje len jednu stranu mince), a tak som si povedala, že nič za to nedám a skúsim vydržať aspoň týždeň. Ak odolám, na siedmi deň si doprajem zaslúženú odmenu v podobe čokolády. Celých šesť dní budem konzumovať iba prírodný cukor, ktorý sa nachádza v ovocí a ak to bude veľmi zlé, dám si aj lyžicu medu. Na začiatku som očakávala, že to pôjde fajn, veď predsa nie som až tak závislá. Avšak tu nejde len o to, čo si myslí mozog ale aj o to, čo si myslí telo a na to častokrát zabúdame a trápime ho kadejakými diétami, ktoré aj tak nebudú mať žiadny účinok, iba si narušíte pravidelný chod organizmu a poviem Vám, že odbočka na predošlú cestu je dosť prudká.
Každý deň som si zapísala svoje pocity a zistila som pár vecí, o ktorých Vám pred touto diétou internet nič nepovie.


1. deň

Cukor mi zatiaľ vôbec nechýba, nepristihla som sa ani pri myšlienkach, ktoré by mali s cukrom niečo spoločné. Možno je to preto, že som bola príliš zaneprázdnená a nemala som čas myslieť na cukor.

2. deň

Druhý deň bez cukru zvládam celkom hravo. Chuť na čokoládu, či keks sa zatiaľ neprejavila, no pre istotu som hladinu cukru doplnila medom. Samozrejme pitný režim nezanedbávam a snažím sa vypiť aspoň 2,5 l denne.

3. deň

Cítim sa celkom fajn. Zatiaľ sa žiadne nežiadúce účinky mojej diéty neprejavili. Chuť na cukor sa mi stále darí potláčať aj keď moje okolie sa snaží vyprovokovať ma k tomu, aby som si ten cukor dala. Ja však zostávam silná a snažím sa to vydržať. Už len štyri dni.

4. deň

Priznám sa, že mandarínky, jablká a nelúpané arašidy mi už prestávajú stačiť a začínajú liezť ušami. Káva bez cukru začína chutiť trochu horko, preto do nej pridávam melasu. Čaj bez cukru mi zatiaľ nerobí veľké problémy, keďže som doň ani predtým nepridávala sladidlo. Večer sa navyše prejavila únava a točenie hlavy.

5. deň

Chuť na cukor sa mi stále darí potláčať, no večer sa znovu prejavila únava a točenie hlavy. Neviem ako dlho to ešte vydržím, no už sa nemôžem dočkať, keď si už konečne otvorím čokoládu.

6. deň

Bol veľmi kritický. Moja psychika sa síce zmierila s tým, že žiadny cukor nebude, no po fyzickej stránke to bolo horšie. Každodenná únava, neskutočná bolesť a točenie hlavy, sa už nedali uniesť. Preto som si v záujme svojho vlastného zdravia dala pár kociek čokolády a nevydržala to ani 7 dní.


Viem možno si teraz poviete, že mi už chýbal iba jeden deň a mohla som to zvládnuť, no nebudem kvôli nejakému experimentu riskovať svoje zdravie. V priebehu diéty som tiež prišla na veľmi dôležitú skutočnosť, ktorú by mala vedieť každá žena, ktorá sa rozhodne podstúpiť túto skúšku nervov. Na rôznych internetových stránkach nájdete, aký je cukor škodlivý a ak ho vyradíte zo svojho jedálnička, schudnete pekných pár kilogramov. Vôbec to nie je pravda, vyradením cukru z jedálnička nie len, že neschudnete ani kilogram, vy ešte priberiete. V mojom prípade je to overené, keďže som postrehla, že chuť na cukor som začala zaháňať ďalším jedlom, a tak som za necelých šesť dní pribrala kilo. (Viem, nie je to veľa ale uvedomte si, koľko by ste pribrali ak by ste dokázali prežiť bez cukru aj mesiac.) To ešte nevravím o tom, že nabehnúť na predošlý režim nie je vôbec jednoduché a bude to trvať najmenej týždeň, tak si dobre uvedomte či Vám to za to stojí. Prvé dni po diéte som mala bolesti žalúdka, neskôr to už prešlo len do neustálych pocitov hladu. Keď sa na to pozriem teraz, už by som sa k tejto diéte nikdy nevrátila. Cukor proste patrí k môjmu každodennému životu a myslím, že v malých dávkach mi nemôže nijak ublížiť. Ak aj napriek tomu chcete prestať konzumovať umelo vyrobený cukor, musíte na to ísť pomaly a dať tomu čas. Nedá sa to z jedného dňa na druhý.

Konzumujete rafinovaný alebo prírodný cukor? Vydržali by ste niekoľko dní bez cukru? Poprípade mi pripíšte aj Vaše skúsenosti.

Vaša Janie ♥

CONVERSATION

5 komentárov:

  1. Tak to ma prekvapilo :) No ja by som cukor nechcela vynechať, teda k životu ho potrebujem a nemám prečo ho nepríjmať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. úprimne povedané som rada, že si to nehrotila a radšej si dala ten kúsok čokolády. netvrdím, že sa človek má prejedať ale telo má väčšinou chuť na to čo potrebuje hence ak máme chuť na sladké náš mozog potrebuje glukózu aby si správne plnil všetky svoje funkcie. ide skôr o to aký cukor príjmame či ten prirodzený z ovocia a jedla alebo ten menej prirodzený zo sladkostí. Samozrejme, že je zdravšie príjmať ten prirodzený ale predsa len nie ej na škodu si dakedy dopriať aj niečo trochu menej zdravé :) takže môj verdikt je taký, že pokiaľ ješ cukor v normálnej dávke (nie že vypiješ tri energeťáky a zješ jednu celú čokoládu za deň) a si inak zdravý človek ktorý netrpí žiadnymi ťažkosťami spôsobenými cukrom tak nie ej až také kritické ho zo stravy vyradiť :))
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
  3. skvelý článok!!! naozaj super a som rada, že si to napísala tak ako to naozaj je! chválim :) ja som tiež premýšľala nad tým, že skúsim vysadiť cukor, ale presne ako píšeš na konci článku, zaháňala by som to potom iným jedlom,tak to si radšej dám v priebehu dňa jeden keks alebo čokoládu, a viem že potom nepôjdem ešte večer o 21-22 vyjedať chladničku...niekedy si dám na obed len polievku a potom poobede niečo sladké, a mne to tak vyhovuje :) ale každý nech si robí ako chce,poznám ľudí, ktorí nejedia sladké a sú spokojní :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já ho jenom omezila a cítím se mnohem lépe :)

    eLblog

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý článok :) Do kávy si vždy pridávam med, pretože mi to tak viac chutí a musím povedať, že je káva po ňom akoby jemnejšia :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár!

Back
to top